Całoroczne warsztaty dla dzieci i młodzieży „Moc emocji”

WARSZTATY TERAPEUTYCZNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU 3,5 -15 LAT

Uwaga Rodzice!!

Ruszyły zapisy na X edycję całorocznych warsztatów wspierających rozwój inteligencji emocjonalnej
u dzieci oraz umiejętności społecznych w trzech grupach wiekowych.

W roku szkolnym 2025/2026 zapraszamy dzieci w wieku od: 5 do 15 lat.

Grupa I: 6 – 8 lat; godz. 9.00 – 12.00

  • (po indywidualnej konsultacji jest możliwość przyjęcia dziecka w wieku 5 lat)

Grupa II: 9 – 12 lat; godz. 12.30 – 15.30

Grupa III: 14 – 15 lat Trening Umiejętności Społecznych (TUS); godz. 16.00 – 18.00

Program warsztatów to cykl 20 spotkań, które odbywają się dwa razy w miesiącu od września 2025 do czerwca 2026.

Czas trwania: 2 x 3 godziny w miesiącu, gr TUS – 2 x 2 godziny w miesiącu

Warsztaty odbywają się zawsze w sobotę

Łącznie dziecko może skorzystać aż z 60 godzin efektywnych zajęć („MOC EMOCJI”) lub 40 godzin efektywnych zajęć podczas Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).

Młodzież w wieku 14-15 lat zapraszamy na TUS (Trening Umiejętności Społecznych)

Liczba miejsc ograniczona.

Koszt miesięcznych zajęć wynosi 450 zł

Zapisy: Aneta Trych tel. 696 06 44 06 lub e-mail: anetatrych@vp.pl

Podczas warsztatów realizowane będą następujące treści:

  • wybrane zgodnie z potrzebami dzieci elementy TUS, czyli Treningu Umiejętności Społecznych,
  • rozwój percepcji wzrokowej i słuchowej: spostrzegawczość, rozróżnianie i wyodrębnianie szczegółów, kojarzenie spostrzeżeń. Percepcja wzrokowa pozwala nam zrozumieć otaczającą rzeczywistość. Gdy nie jest ona odpowiednio rozwinięta, dziecko w wieku szkolnym ma problem z grami zespołowymi, nie orientuje się w otoczeniu, źle ocenia odległości. Ma również problemy z nauką czytania, pisania i liczenia, co zwiastuje olbrzymie kłopoty w szkole, ćwiczenie umiejętności słuchania, zapamiętywania.
  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji oraz radzenie sobie z nimi, szanowanie uczuć własnych i innych osób, rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych, rozwijanie empatii, przedstawienie swych emocji i uczuć przy pomocy różnorodnych form wyrazu,
  • komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, umiejętne wykorzystywanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, tworzenie relacji, współdziałanie, współpraca oraz samodzielna organizacja pracy w małych grupach,
  • przejawienie poczucia własnej wartości oraz wyrażanie szacunku wobec innych osób,
  • odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy, klasy,
  • nazywanie i analizowanie wartości istotnych w rodzinie i zespole klasowym,
  • ocena postępowania innych ludzi w odniesieniu do przyjętych zasad i wartości,
  • ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych,
  • respektowanie praw i obowiązków swoich oraz innych osób, zwracanie uwagi na indywidualne potrzeby ludzi,
  • używanie zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, w sytuacji wymagającej przeproszenia i zaakceptowania konsekwencji swojego zachowania, przyjmowanie następstw własnego postępowania,
  • samodzielna organizacja czasu przeznaczonego na odpoczynek indywidualny i w grupie,
  • dbanie o bezpieczeństwo własne i innych członków grupy

ponadto:

  • rozwój umiejętności skupienia uwagi i koncentracji,
  • kinezjologia edukacyjna,
  • sensoplastyka,
  • arteterapia,
  • bajkoterapia,
  • muzykoterapia,
  • elementy jogi z medytacją.

Treści będą realizowane stopniowo podczas trwania rocznych warsztatów dopasowane do indywidualnych potrzeb dzieci oraz na podstawie diagnozy testem SENA.

SPOTKANIE ORGANIZACYJNE – 19.09.2025 godz. 17.00 w siedzibie Centrum.

HARMONOGRAM WARSZTATÓW

– GRUPA I, II i III

20.09.2025 27.09.202511.10.2025 25.10.2025
15.11.2025 29.11.202506.12.2025 13.12.2025
10.01.2026 24.01.202621.02.2026 28.02.2026
14.03.2026 28.03.202611.04.2026 25.04.2026
09.05.2026 23.05.202613.06.2026 20.06.2026